Pitchen: Commercieel Presenteren
Raak je publiek in het hart, sluit aan bij hun verstand. Voorbij een ‘platte’ pitch
Of je succesvol jezelf en je diensten ‘verkoopt’ in een presentatie is afhankelijk van 2 factoren.
De aantrekkelijkheid en overtuigingskracht van je presentatie. En hoe jij aansluit bij de manier van denken en voelen van je publiek: je potentiële klanten.
Mensen volgen hun hart en gebruiken hun verstand bij het kiezen voor jou, je producten en diensten.
Daarom is het essentieel dat je bij het voorbereiden en verzorgen van je presentatie aansluit bij de belevingswereld van je potentiële klanten. En je niet alleen focust op de inhoud van je producten en diensten.
Voor wie?
Of je nu interim manager, projectleider, IT-specialist, mediator, secretaresse, inkoopspecialist, coach of financieel specialist bent, je staat allemaal voor de uitdaging om nieuwe klanten binnen te halen.
Resultaten Je versterkt je attitude en skills om jezelf en je aanbod overtuigend, kort en krachtig te presenteren en effectiever te netwerken. Met als doel meer resultaat uit je acquisitie.
Persoonlijk en maatwerk
We oefenen veel met het presenteren, pitchen en netwerken. Deelnemers krijgen gerichte feedback, tips en adviezen. We werken volgens de methode van ervarend leren: leren door te doen. Theorieën en concepten zijn daarbij aanvullend. We gebruiken praktische templates en bouwstenen, die deelnemers flexibel invullen met hun unieke kwaliteiten, talenten, expertise en vakgebied. Zij kunnen het geleerde meteen toepassen in hun presentaties, gesprekken en praktijksituaties.
In de workshop leer je daarom niet alleen hoe je met overtuiging, kracht en hart jezelf en je diensten op de bühne overbrengt.
Je leert ook de subtiele kenmerken herkennen in de drijfveren, waarden en overtuigingen van mensen en hoe je daarop kunt aansluiten.
Het gaat niet om ‘manipuleren’, maar vooral om de ‘taal’ van je publiek te spreken, hen in hun gevoel te raken.
Programma
– Publiek helpen kopen met hart en verstand: spreek hun taal.
– De impact van innerlijke drijfveren op het denken, voelen en doen van je potentiële klanten.
– Ontdek de impact van het brein op koopbeslissingen en hoe je hier op aan kan sluiten.
– Kort en krachtig jezelf en je diensten verkopen, zonder ‘gladjes’ te pitchen.
– Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen.
– Stap voor stap je potentiële klant in het ‘koopproces’ begeleiden: Getting to Yes.
Def 2015 Pitchen, netwerken en acquireren voor Professionals