Trusted Advisor: Authentiek. Professioneel. Ondernemend.
Combineer je expertise, passie en kracht: word de Trusted Advisor van je klanten
Als financieel adviseur, productspecialist, advocaat, accountant of consultant ben je een kei in je vak. Maar zelfs voor een uitblinker komen de volgende opdrachten niet vanzelf.
Er wordt steeds meer van jou verwacht dat je meehelpt om klanten en opdrachten binnen te halen. Sales is niet je vak, maar je commerciële bijdrage als vakinhoudelijk specialist is cruciaal voor succes: hoe verkoop je jouw advies?
Jouw bijdrage als vakinhoudelijk specialist is gemakkelijker als je het commerciële spel goed weet te spelen.
Door onze resultaatgerichte training ben je nog beter in staat om commercieel te adviseren. Zonder Pushy te zijn!
- Je presenteert jezelf, je organisatie en de voordelen voor de klant kernachtig, aantrekkelijk en overtuigend.
- Je weet in korte tijd aan te sluiten bij elk type klant en met hen een authentieke relatie op te bouwen.
- Je begeleidt effectief een (commercieel) adviesgesprek: vanaf het eerste contact, van een diepgaande analyse naar een onweerstaanbaar aanbod tot begeleiden van de klant naar een volgende stap (order).
- Je maakt van klanten loyale ambassadeurs
En wat heel belangrijk is: je versterkt jouw attitude en mindset die onontbeerlijk zijn om succesvol te zijn. Je adviseert op een authentieke manier die bij jou past. Zonder Pushy te zijn!
Download de brochure: Essential – Commercieel adviseren voor professionals in ICT, Lean, projectmanagement, consultancy of financiën[1]
Resultaten van de training
- Je maakt snel en ontspannen contact en verdiept authentieke relaties met potentiële klanten
- Je versterkt je authentieke kracht: je gaat commercieel denken, durven en doen
- Je presenteert jezelf en je aanbod kernachtig en overtuigend
- Je begeleidt klanten met meer plezier en resultaat. Je voert effectiever je adviesgesprekken
- Je laat ‘handremmen’ los en helpt voortaan op jouw authentieke manier opdrachten binnen te halen.
Opbouw en inhoud programma
Wij focussen op onze Vijf P’s van Commercieel Adviseren
Persoon
- Versterk je natuurlijke kwaliteiten en kracht om ontspannen en authentiek te ‘verkopen’
- Versterk je gedachten, gevoel en gedrag die onontbeerlijk zijn voor succes
Proces
- Consultative Selling: de klant begeleiden in het commercieel adviesgesprek
- Effectief managen van het commercieel proces: van contact naar contract
Presentatie
- Jezelf en je toegevoegde waarde, begrijpelijk en onderscheidend presenteren
- Solution Selling: verkopen van voordelen, oplossingen en toegevoegde waarde
Propositie
- Je aanbod onderscheidend positioneren in de beleving van klanten
- Een aantrekkelijke en onweerstaanbare waardepropositie uitwerken
Potentiële klant
- Met gemak contact maken en een authentieke relatie opbouwen met klanten
- Herkennen en aansluiten bij de communicatie- en gedragsstijl van je je klanten
Dag 1. Focus op Persoon, Presentatie en Propositie
Je unieke kwaliteiten en kracht verzilveren (drijfverentest: Profile Dynamics).
Authentiek jezelf en je aanbod presenteren met passie en overtuigingskracht.
Voor welke problemen en oplossingen ben jij dé deskundige in jouw markt?
Uitwerken van de waardepropositie waarmee je je onderscheidt van anderen.
De mindset en attitude die onontbeerlijk zijn voor succes versterken.
Dag 2. Focus op het Commerciële Proces en jouw Potentiële klant
Het opbouwen en verdiepen van een authentieke relatie met potentiële klanten.
Herkennen en aansluiten bij de specifieke communicatiestijl van prospects.
De klant begeleiden in het commercieel adviesgesprek: van hoofdpijn naar oplossing
Met een aantrekkelijk aanbod aansluiten bij de belevingswereld van de klant.
Dag 3. Versterk jouw authentieke stijl van pitchen en presenteren
Hoe combineer je jouw kwaliteiten, expertise en kracht om hét verschil te maken?
Versterk je authentieke stijl om ontspannen, met plezier en resultaat te ‘verkopen’.
Sales coaching; authentiek presenteren en pitchen.
Praktijkgericht coaching
Alle deelnemers maken een persoonlijk actieplan (30 Day Challenge). Deelnemers passen het geleerde toe in de praktijk. Via Skype (groeps-)coaching bespreken we de successen, tegenslagen en leerpunten. We wisselen tips en adviezen uit.